Nem gondolnánk róla, de huszonkét év szolgálat után állították le Győr első alacsonypadlós Ikarusát.
A jelentős üzemeltetési költségek, a folyamatos meghibásodások és az alkatrészek hiánya miatt az ÉNYKK 2018. július 19-én törölte állományából és véglegesen kivonta a forgalomból a GAT-377 forgalmi rendszámú Ikarus 412-es típusú autóbuszát – kezdi tudósítását a Győri Buszok Katalógusa aktuális hírei között. Az alacsonypadlós 411-es Ikarusokat követő egy méterrel hosszabb 412-es típus első példánya 1996-ban készült el, 412.02 jelzéssel amit Euro II. emisszió normákat teljesítő Rába D10 motorral szereltek fel, majd mutattak be több kiállításon.
A sárga városi busz színeire ragasztott virágmintás dekorációval, zöld ajtókeretekkel és sávokkal, valamint a Rába motor logójával díszített Ikarust végül a győri székhelyű Kisalföld Volán vásárolta meg, ezzel város megkapta első alacsonypadlós autóbuszát. A bemutató 412-es Ikarust több Rába motoros változat nem követte, a budapesti és több vidéki városba leszállított szériapéldányok végül MAN erőforrást kaptak, az exportpiacokon értékesített alacsonypadlósokat Cummins és Mercedes motorral is szerelték. De megfigyelhetjük továbbá, hogy a homlokfali kijelző kialakítása is kisebb volt a többi hazai szériapéldányhoz képest. A díszített megjelenését sokáig viselte magán, majd a kétezres évek második felében kapott felújításkor megkapta a Győrben használt egységes volánsárga arculatát. A bemutató autóbuszt öt év múlva egy (412.10 típus), majd 2002-ben egy további (412.13) MAN motoros szériapéldány követte.
A GAT-377-es rendszámot viselő prototípus üzemeltetése rengeteg problémával járt, utasforgalomban már kevesett közlekedett. A bizonytalan rendelkezésre állását bizonyította, hogy 2018-ban összesen 82 napot volt forgalomban - tudhattuk meg gyoribuszok.hu közlekedési portálról.
Fotó: Zátonyi Gergelyt
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljgyorben@gmail.com
Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!