A kocsikat mút hét szerdán vonták ki csupán a forgalomból, azonban ez nem akadálya, hogy az IC+ kocsikat továbbra is gyártsák.
Összesen eddig öt darab vagont csináltak, darabját közel fél milliárdért, ráadásul ezen hús-vér utasokat is szállítottak már. Az egészre úgy derült fény, hogy a hatodik vagont tesztelték és rájöttek, hogy előfordulhat, menet közben nyitva marad az ajtó.
Az RTL Híradójának értesülései szerint a teszten még nagy sebességnél sem csukódott be a kocsiajtó. Ez azt jelenti, hogy évekig rejtett ajtóhibával közlekedtek az IC+ nevű vasúti kocsik.
Így a szakszervezet szerint csak a szerencsén múlt, hogy nem történt tragédia - számolt be az RTL Híradó.
Ezeket a kocsikat Magyarországon gyártották. Most a fentiek miatt a hatóság azonnal leállította az össze IC+ kocsi közlekedését, a helyzet komolyságára jellemző, hogy olyan kocsi is volt, ami éppen közlekedett. Az RTL Híradója úgy tudja, hogy ekkor a legközelebbi állomáson a személyzetnek le kellett zárnia a kocsit.
Az új vagonokat szerdán vonták ki a forgalomból. Kedden újabb vizsgálat lesz. Ezek a vagonok darabonként 400 millió forintba kerülnek. A MÁV-Start azt közölte az IC+ projektet nem állítják le.
Az RTL Híradó riportja:
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljgyorben@gmail.com
Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!