MI LESZ A GYŐRI TÖMEGKÖZLEKEDÉSSEL? Mit hoz majd a városnak a nagy nemzeti busztársaság megjelenése?
2019. április 23. írta: Cseri Pali

MI LESZ A GYŐRI TÖMEGKÖZLEKEDÉSSEL? Mit hoz majd a városnak a nagy nemzeti busztársaság megjelenése?

busz_gyor_1.jpg

Minden nagyvárosban, így Győrben is fontos kérdés, legyen-e saját busztársasága a városnak. Nálunk lemondtak ennek lehetőségéről, és még nem nagyon látni ez ügyben az alagút végét, ugyanis az ÉNYKK beleolvad egy nagy nemzeti busztársaságba. Kíváncsiak leszünk, mi lesz ennek a vége.

Legutóbb a februári közgyűlésen került terítékre a győri tömegközlekedés. Akkor éppen a 2020-tól megkötendő szolgáltatási szerződésre kiírt pályázatról döntött a testület, amit egy évre terveznek odaítélni a nyertesnek.

Akkor újra előkerült a saját győri busztársaság kérdése is, de megint ott akadt el a dolog, hogy sokba kerül, és ezt a rizikót senki nem meri bevállalni.(https://www.facebook.com/GyorbenKozlekedunk/posts/758747724509572).

A húsvét előtti utolsó kormányinfón Gulyás Gergely belengette, hogy 2022-ig a kormány háromezer elektromos busz beszerzését támogatja egy szerdai döntése alapján, amikor a nemzeti buszstratégiáról  tárgyaltak az innovációs és technológiai miniszterrel.

Ennek a hírnek még örülhetnénk is, ha nem a Széles Gábor-féle Ikarusra építenék ezt a légvárat. Persze szó volt a komáromi BYD-ről, meg egy csomó kisebb magyar gyártóról, köztük a Moduloról is.

Szóban arról győzködnek minket, hogy a magyar buszgyártást szeretnék ezzel feléleszteni, csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és környezetkímélőbbre átállítani a városokat. Csakhogy a majdani buszok 60%-ban EU-s beszállítási aránnyal készülhetnek, ami lényegében azt jelenti, hogy itthon csak összecsavarozzák őket. Másfelől Széles Gábor szerint az Ikarus idén 200, jövőre is csak 1000 buszt lesz képes legyártani, és csak 2022-re jutnának el az éves szinten 3000-ig

De ne legyünk tamáskodóak, ez még akár be is jöhet.

És még akár Győr is nyerhet 5-10-20 ilyen buszt, amit valamikor 2022 táján le is szállítanak majd. Akkor ki tudja ki lesz éppen itt a szolgáltató, mert ugye az ÉNYKK-tól idén búcsút veszünk, mert olvad be a nagy nemzeti busztársaságba, 2020-tól kinyílik a piac, és még az is előfordulhat, hogy a "zsírosabb" járatokat kiszervezik, a kevésbe fizetős járatokat meg majd a Frid-Béni túrsz fogja üzemeltetni- írja a Győrben közlekedünk.


A fotó illusztráció

Itt léphetsz be a Boldogulj Győrben Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljgyorben@gmail.com címre.

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr7014781450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása