GYŐRBEN KUTAD VAN? HAGYJ FEL MINDEN REMÉNNYEL! Avagy hogyan vesztegessük időnket a hivatalok pingpongasztalán
2018. november 10. írta: Cseri Pali

GYŐRBEN KUTAD VAN? HAGYJ FEL MINDEN REMÉNNYEL! Avagy hogyan vesztegessük időnket a hivatalok pingpongasztalán

kut-800.jpg

Mit csináljunk, ha kút van a telkünkön?

Egyik olvasónk osztotta meg kálváriáját velünk, amelyet közreadunk.

Mint arról sokan olvashattunk különböző médiumokból, kútjainkat bizony be kell jelentenünk. De nem csak úgy van az, hogy gyere cipó, hamm, bekaplak...

Melyik hivatalban? Pontosan melyik kutakat? Meddig? Milyen módon? Mennyiért?

Sok kérdés, és ahány cikk, annyiféle információ. Ezért, mint az ügyben érintett, kötelességtudó személy, gondoltam egy nagyot, és tengernyi szabadidőm egy kicsiny szeletét feláldozva megtenni igyekeztem a szükséges lépéseket a bejelentés felé. Ennek kálváriája során fogant meg bennem az ötlet, leírom tapasztalataimat, hogy segíthessek másoknak – legyen előttük egy példa, hogy hová forduljanak, mit tegyenek. Nos, sajnos nem leltem rá a kulcsra, mely a kutak mélyét nyitja, de így is tanulságos az eredmény.

Íme:

Első nap.

A Földhivatalnál (Győr, Városháza tér) kezdek - logikusnak ez tűnik elsőre. Sorszámhúzás (menüpont: információ). A szám alig kivehető, vagy bármi a kis cetlin. Addig forgatom, míg a vonalkódnak tűnő valamiből kiolvasom a szükséges információt. (Szemvizsgálat idénre letudva.) A váróban leülök egy lajstrommatricás székre, és nézem, milyen nyomtatványmásolatok állnak rendelkezésemre a lajstrommatricás dohányzóasztalon.

Nem relevánsak számomra, így nem foglalkozok velük tovább. Körülbelül 15 perc várakozás után feltűnik az a szám a kijelzőn, amit kiolvasni véltem a hőpapír-darabkámból, 3-as ablak.

-Jó napot kívánok, nem tudom, jó helyen járok-e, de a kutamat szeretném bejelenteni.

-Jó napot, azt nem itt kell. Hallottam, hogy van ilyen, de mi csak az ingatlanokat tartjuk nyilván.

Itt azért tágra nyílik a szemem, hiszen eddig ugyan nem próbáltam, de a kutat nem tudnám arrébb tenni…

-Akkor tudna segíteni  abban, hogy kihez fordulhatnék ez ügyben?

-Nem tudom, esetleg kérdezze meg a Városházán a portást, hátha ő tudja, hová irányítsa.

Ez az a pont, ahol rájövök, itt nem fogok megtudni semmit. De belül sírva nevetek. Megköszönöm a rendkívül hasznos információt, és gyors léptekkel távozom.

A következő ötletem a Kormányablak (Győr, Czuczor utca), hiszen itt majd mindenre választ adnak, mindent elintéznek – a tévedések vígjátéka inkább. Belépésem pillanatában négyen állnak sorban a sorszámhúzó automatánál, ahol egy valóban kedves ügyintéző hölgy segít kiválasztani mindenkinek a megfelelő menüpontot. A túlzsúfolt tér hangzavarában alig hallja meg, hogy „kút-ügyben” jöttem. Nem, azt itt nem fogom tudni elintézni, válaszolja. Az Önkormányzathoz kell mennem, de ma nincs ügyfélfogadás. Készségesen felírja a telefonszámot, amin elérhetem majd őket. Hamar kiérek az épületből, ma zsákutcába kerültem, folytatás következik.

Második nap.

Az Önkormányzat (Győr, Honvéd liget 1.) portáján érdeklődésemre elmondják, hogy jó helyen járok (végre!), szinte repdesek az örömtől. Na, nem sokáig. 4. emelet, 404-es ajtó. Nyitott ajtó, kopogok az ajtófélfán. Pillanat türelmet. Persze, természetes, nem múlik ezen már semmi.

-Miben segíthetek?

-Üdvözlöm, kútbejelentési szándékkal jöttem. Mik a teendők, tudnivalók, minden érdekel.

- Az attól függ.

- Ásott, vagy fúrt?

- Fúrt.

- Mikor épült?

- Nem tudom, így vettem, meg az előző tulaj is így vette a telket, a kúttal együtt.

-Pedig már a ’60-as évektől engedélyköteles a kútfúrás.

- Ok, nekem mondhatja…

- Milyen mély?

– Ötletem sincs.

-Mennyi vizet használ el? 500 köbmétert meghaladja?

– Nem tudom, nincs rajta számláló sehol.

– Az nagyon sok, zártkertnél ezt nem szokták meghaladni- válaszolja meg helyettem.

Látja szegény ügyintéző, velem nem megy sokra (hiszen nem vagyok én szakember, csupán egy egyszerű felhasználó), kapok egy tájékoztatót a „Talajvízkút létesítés, fenntartás és üzemeltetés engedélyezése” címmel, vonatkozó jogszabályokkal és azzal az információval, hogy 3.000 Ft illeték megfizetése is szükséges az eljáráshoz, valamint egy „KÉRELEM talajvízkút vízjogi üzemeltetési/fennmaradási engedélyének kiadása” nevű űrlapot, melynek kitöltéséhez, mint elmondja, vízügyi szakember bevonása is szükséges. Puff neki!

-Honnan tudok ilyen szakembert szerezni? Ki jogosult ezt a munkálatot elvégezni?-kérdezem kissé mérgesen,

Ekkor a kezembe ad egy nyomtatott papírt, mely a megyei Mérnöki Kamara elérhetőségeit tartalmazza. Örülök neki, hogy végre lesz valaki, aki felméri azt a nyamvadt kutat és leírja/lerajzolja/lefesti, vagy ami megfelel annak, akinek erre a hihetetlenül fontos információra szüksége van. Ezért hálásan megköszönöm, és utam a papíron fellelhető címre vezet.

A megyei Mérnöki Kamarához érve úgy érzem- elérkeztem az utolsó állomásra- már csak bemegyek, és valaki majd megmondja, hogy ki az a szakember, aki ezekkel az ellenőrzésekkel foglalkozik, megkapom az elérhetőségét, felhívom, kérek egy időpontot, kijön, felmér, rajzol, fizetek és kész. De nem. Kopogok, benyitok, üdvözlés, kút-ügyben jöttem.

Ekkor látom az ügyintéző arcán, hogy most vágtam el magam végleg. Ő nem érti, miért jelenik meg náluk naponta több ember is a kútjaik ügyében, miért gondolja bárki is, hogy tudnak segíteni nekik ebben. Sűrű elnézések közepette elmesélem, mit intéztem eddig, az önkormányzat volt olyan szíves, hogy ide irányított, elnézést, hogy el is jöttem, meg hogy élek. Végül azt a javaslatot kaptam, hogy várjak.

Tehát most várok. És addig várok, amíg valaki meg tudja mondani az ügy pontos menetét anélkül, hogy falakba ütköznék.

Most inkább megyek locsolni.

Noémi

 

A fotó illusztráció

Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljgyorben@gmail.com

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr3214363263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása