Mikor lesz már ennek vége? A leállósávon kerülgetik a kátyúkat a kamionok az M1-esen
2018. február 17. írta: Cseri Pali

Mikor lesz már ennek vége? A leállósávon kerülgetik a kátyúkat a kamionok az M1-esen

vezess.jpg

Nem bírja a hatalmas forgalmat a még mindig csak kétsávos autópálya.  Reped, törik, lyukad az aszfalt. A kamionosok pedig veszélyes megoldást választanak az úthibák elkerülésére.

Az utóbbi években elképesztően megnőtt az M1-es autópálya forgalma az osztrák határ és az M0 körgyűrű-csatlakozás között. A Magyar Közút tájékoztatása szerint az 1995-ös átlagos napi húszezres járműszámhoz képest ma helyenként a napi 80 ezer jármű elhaladása is gyakori. Minden útnak van egy elméleti áteresztő kapacitása, az M1 a Magyar Közút szerint elérte azt az állapotot, hogy helyenként 100% feletti a terhelés – nem véletlenül van annyi baleset és dugó.

Csak Győr térségében napi egy balesetet regisztráltak tavaly, a balesetek pedig tovább lassítják a forgalmat. Érdekes, hogy a személysérüléses balesetek száma részben épp a lelassult forgalom miatt nem nőtt meg durván. Az elmúlt két évtizedben, mondhatjuk, hogy stagnál.

A nagy forgalom egyenes következménye az út gyors elhasználódása. Az egész M1-en akadnak süllyedések, repedések, sőt: kifejezetten kátyúnak nevezhető, mély és széles úthibák, de leginkább a fővároshoz közelebbi rész, Tatabánya és az M0 közti szakasz az, ami a legramatyabb állapotban van. Ahogy a Magyar Közút fogalmaz, “az M1-esen szinte fele-fele arányban oszlik meg a személyautó és nehézgépjármű forgalom. Az M1-es autópálya az egyik legfontosabb és legforgalmasabb tranzitútvonal a térségben, a nagyarányú kamionforgalom miatt pedig az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsult, ezért is fordulnak elő inkább a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában“.

A fenti jelenség, amit a videóban láthattunk, pedig nem egyedi, egyre inkább terjed. Pedig a kátyúkat a leállósávon kerülgető kamionok, egyéb járművek elviekben a közúti szabálysértésekért kiszabható egyik legmagasabb összegű bírságot kockáztatják. Százezer forintba kerül, ha a leállósávban autózunk, ráadásul ez nem helyszíni bírság, amiről utólag lehet vitatkozni, hanem az úgynevezett objektív felelősség elve alapján kiszabható, úgynevezett közigazgatási bírság, amely a szabálysértést elkövető sofőr személyének vizsgálata nélkül, az érintett jármű tulajdonosára, üzembentartójára akár egy fotósorozat, járőrautóból vagy fix kamerával készült felvétel alapján is kiszabható.

A megoldás a problémára persze nem az árut a leállósávon gurulva kímélő kamionosok büntetése lenne, hanem az út felújítása. Ma viszont Magyarországon a közlekedésfejlesztési politika elsősorban a vasúthálózatra koncentrál (itt és most ne térjünk ki arra, hogy ennek vajon mi lehet az oka, Az agyonterhelt M1 felújítására, és a végső megoldásra, a háromsávossá szélesítésre még várnunk kell. A tervek szerint legalább négy évet. A Magyar Közút tájékoztatása szerint:

A hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte a terveztetést, az építkezés előreláthatóan 2021-2022 körül indulhat el.”

Addig viszont marad az időszakos toldozás-foldozás, a nagyobb kátyúk javítása. A Közút ennek ütemezéséről is adott tájékoztatást. Állítólag már eddig is minden nap(!!!) kint voltak foltozgatni a lyukakat a kollégák.

Forrás: (vezess.hu)

 

Címlapfotó: vezess.hu

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljgyorben.hu

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr5313676428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása