Az iskolában már első osztálytól informatikát kellene tanulniuk a gyerekeknek, elég csak belegondolni a mostani kor kihívásaiba, és máris egyetérthetünk evvel a megállapítással.
Vannak olyan iskolák, ahol az aránylag kötött metodika ellenére, szabadon gondolkodó pedagógusok, külön tananyagot fejlesztenek a tárgykörben a gyerekeknek, amihez online hozzáférése van minden diáknak, ezt alkalmazni lehetne az ország össze általános iskolájának.
A tanároknak, a diákoknak és a szülőknek is a legnagyobb gondot sok esetben a mobiltelefonok elterjedése, és a fiatalok ehhez való groteszk kötődése jelent. Ezt úgy lehetne feloldani, hogy nem tiltanánk az okos telefonok használatát az iskolában, sőt, különböző feladatok épülnek a telefonok használatára.
Amit a szakma a „jövő oktatási módszereiként aposztrofál” azoknak a technikáknak mind meg kellene jelenniük a tananyagban és a különböző pedagógiai módszerekben. Többek között a mobilokkal való bánásmódnak is.
Az oktatás összességében is nagyon erősnek és támogatottnak kellene lenni a társadalomban, és ki kellene lábalni abból a katasztrofális helyzetből ahová jutott, mert az ország sorsa függhet az oktatás és az oktatáspolitika minőségétől. A 21. század stratégiai ágazat az oktatás kell, hogy legyen. Nem azon kellene dolgozni, hogy csökkenjen még az érettségizett gyerekek száma is, a diplomásokról már nem is beszélve, hanem éppen fordítva, amellett persze vissza kell állítani a szakmunka becsületét is, de nem az egyiket a másik kárára. Az is mutatja a mostani kormány elhibázott oktatáspolitikáját, hogy ahhoz képest amennyi informatikust keresnek a cégek, az informatikaoktatás mennyire mostohagyerekként van kezelve.
A tanárok helyzete is radikálisan romlott az utóbbi években, ezt jelzi például az is, hogy ha valaki nem dolgozott eleget a közoktatásban, nem lehet mesterpedagósus, még akkor sem, ha külön iskolája van, több könyvet írt, és pedagógiai módszer is kötethető a nevéhez. A rendszer még véletlenül sem rugalmas, és a kreatívan gondolkodó, a keretek közül jó irányba kilépni merő és tudó tanárra nincs szüksége. Sőt, megijed az ilyen pedagógustól, és próbálja vissza kényszeríteni a keretek közé még akkor is, ha az abnormális. Nem a gondolkodó pedagógus kell ennek a rendszernek, hanem a fegyelmező végrehajtó.
(a szerző informatika tanár)
A kép illussztráció
írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljgyorben.hu
Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!