Közép-Európa egyik legjelentősebb busz-seregszemléjén, a 6. zsámbéki Busexpón jelentette be a Kravtex-Kühne Csoport jövő évi fejlesztési terveit. Mind a győri, mind a mosonmagyaróvári üzemet bővítik és korszerűsítik. Az új Inovellben egy sorral több széket, nagyobb csomagteret építenek.
Amióta a kormányzat meghirdette a hazai buszgyártást ösztönző tervet két éve, egyre több új magyar busz szállítja az utasokat országszerte. A hazai buszgyártás zászlóshajója a Kravtex-Kühne Csoport. A győri és mosonmagyaróvári telephellyel rendelkező megyei cég az elmúlt másfél évben több mint 500 új busz adott át a Volánoknak. A helyközi buszközlekedésben már minden negyedik jármű szűkebb pátriánkban készült.
A megyei cégcsoport a hazai buszpiac további növekedésére számít. "2 milliárd forint összértékű építési- és gyártástechnológiai fejlesztést valósítunk meg, teljes egészében saját forrásból" - hangsúlyozta Tormássy Attila marketingkommunikációs vezető. Jelenleg több mint ötszázan dolgoznak a Rába- és Lajta-parti városban, a minőségi munkaerőt jelentő szakemberek alig cserélődnek.
"A mosonmagyaróvári gyártócsarnok 4000, a győri autóbusz összeszerelő üzem 1000 négyzetméterrel bővül, ezzel jelentősen nő a vázgyártás, illetve az összeszerelés rendelkezésére álló gyártóterület. Az 1879-ben épült, ipartörténeti jelentőséggel bíró, legutóbb 101 éve átépített mosoni öntöde korszerűsítését is elkezdjük. Első lépésként itt új indukciós kemencét állítanak üzembe" - közölte Tormássy Attila. Emellett a cégcsoport több 100 millió forint értékben stratégiai gépbeszerzéseket valósít meg.
A legnagyobb érdeklődést az övezte Zsámbéken, hogy csatasorba állít-e új buszmodellt a Kravtex-Kühne Csoport? A válasz igen, hamarosan piacra dobják az Inovell 13 méteres változatát. "Városi testvére", a 13 méteres Econell CiTY tavaly debütált a Busexpón. A gyártó szerint ez a jármű az elmúlt egy évben Tatabányán bebizonyította, hogy alkalmas az alacsony kihasználtságú viszonylatokon közlekedő, 16,5 méteres csuklós buszok kiváltására.
A szóban forgó busz a magas ülésszám és a nagy utaskapacitás kombinációját nyújtja. 37+1 ülés elhelyezése esetén 115+1 fő a busz teljes befogadóképessége. Számos 16,5 m és 18 m-es csuklós buszban kevesebb ülés található, mint a 13 méteres Econell CiTY-ben.
Védik az utasokat
Zsámbékon elhangzott: az összes említett "jó tulajdonságot" okos mérnöki megoldások segítségével átültetik az elsősorban rövidebb távolságokra kalibrált buszokra. Az biztos, hogy egy sorral több szék kap majd helyet a 12 méteres változathoz képest. Növelik a csomagteret is az új Inovellekben.
A speciális 30 rendőrségi buszba már beépített biztonsági elemek (többek közt radaros vészfék-asszisztens, sávelhagyást figyelő rendszer) az utasokat is szolgálni fogják a helyközi és távolsági járatokon. Utóbbi nem elírás: úgy tervezik az Inovell 13-at, hogy akár 200-250 km-es utakon is be lehessen vetni a járműveket.
Fotó: kisalfold.hu
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljgyorben@gmail.com
Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!