CSÖKKEN AZ ELADÁS, BAJBAN AZ AUDI - mi lesz Győrrel, ha már nem dől a lé?
2019. július 19. írta: Rát Mátyás

CSÖKKEN AZ ELADÁS, BAJBAN AZ AUDI - mi lesz Győrrel, ha már nem dől a lé?

audi-gyar.jpgDübörgő gazdaságunk évtizedek óta a német autógyártás sufnija. Ezt nem csak Orbánnak köszönhetjük, ebben még az előző kormányok keze is benne van! Idézhetnénk egy örökzöld fideszes plakátfeliratot: “együtt tették tönkre az országot”!

Ezek a jómadarak, míg mi egymással ölre mentünk trianon, a buzik, a nem buzik, a turbómagyarok, a cicás gifek, meg a hülyébbnél hülyébb challenge-ek miatt, szépen összegründoltak egy tízmilliós összeszerelő csarnokot Magyarország néven, minket eladtak olcsón rabszolgának a multiknak, mi meg örültünk neki, mert legalább Győrben vannak fesztiválok, meg lehet zenélő szökőkút, az értő közönségnek időnként paraszt-erotikus műsorral.

Most meg mindenki pislog, mint hal a szatyorban, hogy mi lesz a vacsora.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA ) legfrissebb jelentése szerint 2018-hoz képest csaknem 8 százalékkal esett vissza az új járművek eladása, idén már több mint 3 százalékos csökkenést sikerült összehozni. A kibontakozó válság oka a szakértők szerint a gazdasági növekedés lassulása és a Brexit. 

Szinte az összes jelentős autógyártó cég forgalma csökkent. A Mercedes 6,3 %, az Audi 9,4 %, az Opel 9,5 %, a BMW 10,1 % csökkenést produkált autóeladások terén. Első ránézésre, kettes matekérettségivel nem tűnik ez olyan rossznak, ahogy Gyatlov elvtárs fogalmazott, "nem jó, de nem is tragikus". De Anatolij nagyobbat nem is tévedhetett volna, és ezek a százalékok is valójában euromilliárdokban mérhető bevételkiesést jelentenek.

És itt a lényeg: ezt a hiányt rajtunk fogják leverni. A gonosz multik, akiket a s-budgetes tejfölös kiflivel teli szájjal szoktak mocskolni, az anyaországukban csak a legvégső esetben folyamodnak létszámleépítéshez. Amivel pedig házalunk a bordélyban, azt egy thai kisfiú még olcsóbban tudja, vagyis velük szemben esélyünk sincs. Ha tehát elkezd lötyögni a pöcegödörben a lé, akkor a multik pakolnak, és húznak keletebbre, Győrben pedig nem lesz több ládába ültetett növény, csökkenni fog a zöldfelületek aránya!

Közeleg a tél, ahogy azt északon mondani szokták, de már május közepén határozatlan időre felfüggesztették a Mercedes kecskeméti üzemének bővítését, a Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint pedig egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzemben is 4 napos munkahetet rendeltek el, s további egyben tervezik azt bevezetni. Számos jármű- és fémipari cégnél már most létszámstop van, a megüresedett helyeket nem töltik fel, a lejáró határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják meg. Április végén pedig egyik napról a másikra több mint kétezer kölcsönzött munkaerőtől váltak meg az autóipari, gépipari beszállítók. Több üzemben visszaesett a termelési projektek száma, sok helyen megszüntették a hétvégi munkavégzést és átálltak az eddigi három műszakról kettőre. 

A létszámleépítésen, vagy a munkaidő csökkentésén kívül adott egy harmadik lehetőség is a spórolásra: az olcsóbb munkaerő. A multiknak ehhez el sem kell költözniük Magyarországról, hiszen a kormány hathatós támogatásával ukrán, szerb, török és közép-, illetve kelet-ázsiai vendégmunkások ezreit telepítik az országba. A vasas szakszervezet szerint több helyen a magyar kölcsönzött dolgozókat elbocsátják, a külföldi vendégmunkásokat viszont megtartják.

Szóval nem elég, hogy nem lesz munkánk, hanem azt még azok a migráncsok fogják elvenni, akiket Orbán telepít be.

via alfahir.hu

Itt léphetsz be a Boldogulj Győrben Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljgyorben@gmail.com címre.

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr4514970608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása