Évek óta ugyanazokkal a kohószökevény buszokkal szolgáltat Győrben az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ.
Többek között erről tartottak sajtótájékoztatót a közösen induló ellenzéki pártok képviselői. Ők új buszokat és átgondoltabb menetrendet vezetnének be, illetve a győri vasútállomás felújítását is célul tűzték ki, minden követ megmozgatnának a MÁV-nál.
A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája:
„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”
– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István keddi sajtótájékoztatójukon, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év.
Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe, a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.
A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.
Szeretnék ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség.
Ráadásul tovább központosítják a vidéki buszközlekedést, a győri buszközlekedést üzemeltető, állami tulajdonú, Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami eleve hat volántársaságból jött létre, egy gigacégbe fogják olvasztani, ahogy arról a Napi.hu is beszámolt.
A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.
Fontos kérdés, hogy fel kell újítani a vasútállomást, ugyanis a jelenlegi tarthatatlan állapotokon kívül Glázer Tímeáék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.
Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.
A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával, olyan “apróságokról” már nem is beszélve, hogy például a kerekesszékesek nem tudnak rendesen közlekedni.
Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.
ugytudjuk.hu alapján / szerző: Pintér Bence
Itt léphetsz be a Boldogulj Győrben Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljgyorben@gmail.com címre.
Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!