A GYŐRIEK SZERETIK A KOHÓSZÖKEVÉNY BUSZOKAT? Glázer Tímeáék fókuszában pluszban a vasútállomás
2019. szeptember 10. írta: BoldiG

A GYŐRIEK SZERETIK A KOHÓSZÖKEVÉNY BUSZOKAT? Glázer Tímeáék fókuszában pluszban a vasútállomás

buszkiegett-gyoribuszok-hu.jpg

Évek óta ugyanazokkal a kohószökevény buszokkal szolgáltat Győrben az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. 

Többek között erről tartottak sajtótájékoztatót a közösen induló ellenzéki pártok képviselői. Ők új buszokat és átgondoltabb menetrendet vezetnének be, illetve a győri vasútállomás felújítását is célul tűzték ki, minden követ megmozgatnának a MÁV-nál.

A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája:

„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”

– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István keddi sajtótájékoztatójukon, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év. 

Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe, a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.

glazertimea-juhaszistvan-ugytudjuk-hu.jpg

A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.

Szeretnék ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség.

Ráadásul tovább központosítják a vidéki buszközlekedést, a győri buszközlekedést üzemeltető, állami tulajdonú, Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami eleve hat volántársaságból jött létre, egy gigacégbe fogják olvasztani, ahogy arról a Napi.hu is beszámolt.

A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.

Fontos kérdés, hogy fel kell újítani a vasútállomást, ugyanis a jelenlegi tarthatatlan állapotokon kívül Glázer Tímeáék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.

Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.

A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával, olyan “apróságokról” már nem is beszélve, hogy például a kerekesszékesek nem tudnak rendesen közlekedni.

Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.

ugytudjuk.hu alapján / szerző: Pintér Bence

 

Itt léphetsz be a Boldogulj Győrben Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljgyorben@gmail.com címre.

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr6915060968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása