Győr a dugók városa?
2017. november 13. írta: Cseri Pali

Győr a dugók városa?

szechenyi_hid_delutani_csucs.jpg

Igen, Győr lassan végleg bedugul.  A Duna feletti hidak rossz elosztása és a meglévők korlátozott áteresztő képessége már régi, akkut problémája a városnak. A várost derékban kettészelő vasút a folyókhoz hasonlóan sok gondot okoz.

A legutóbbi válságot viszont az autópálya / pápai (83) út csomópont régóta esedékes átépítése, és a hozzá kapcsolódó kivezető szakasz négy sávra bővítése okozza. A csomópontot lezárták az építők, az autópályára sem felhajtani, sem arról lehajtani nem lehet. Így a városba igyekvők tömege a veszprémi úton (82) érkezik Győrbe. Ott viszont az amúgy is keskeny utat keresztbe vágja a szabadhegyi vasúti átjáró, ami gyakran van lezárva. Valamilyen rejtélyes okból az említett pápai úti (tényleg nagyon fontos) építkezéssel azonos időpontra sikerült időzíteni a Szauter Ferenc utcai rövid, de forgalmas szakaszának átépítését, ami éppen a két fontos bevezető út (82 + 83) találkozása.  

szauter_u.jpg

Ma ott tartunk, hogy Ménfőcsanak, Győrújbarát és Nyúl irányába indulva vagy onnan érkezve a reggeli és a délutáni órákban 20-30 perces többlet idővel számíthatunk a korábban megszokotthoz képest.

És akkor nézzük a város forgalmi helyzetét teljes áttekintésben:

A régóta akut probléma, a Széchenyi híd folyamatos telítettsége szinte semmit sem fog javulni attól, hogy Győrszentiván - Vámosszabadi határában finiséhez érkezett a megkerülő út építése. Erre ugyanis a teherforgalom fog közlekedni: azok a kamionok, amelyek az ipari parkba, vagy az autópályára tartanak Szlovákia felől.  És bár ezeknek a monstrumoknak az eltűnése a belvárosból valóban örvendetes, a valódi problémát a Bácsára épített rengeteg új lakás és az oda költöző viszonylag módosabb lakók kizárólag autókra épülő közlekedési szokásai okozzák. Már régóta állni kellene annak a hídnak, amit az Ipar utca folytatásaként vettek tervbe vagy 15 évvel ezelőtt, de valahogy erre a hídra sosem kerül pénz. (Hogy mire igen? Kivilágított műcsirkére és a nyári feledhető sporteseményre. Emlékszik még rá valaki?)

Na jó, Orbán Viktor is ígéretet tett a hídra legutóbb. annyi fontos építmény egyikeként. Ugye ilyenek voltak még: Giga méretű szálloda a Püspökerdőbe, megyeháza lebontása, helyére koncert terem, stb… Vajon melyik lesz meg előbb?

És ha szóba került, a 82-es út kivezető szakasza, bizony ideje lenne megtervezni egy új, négysávos nyomvonalat a lakott területeken kívül egy vasúti aluljáróval együtt. Elég szűkös a hely hozzá, de most még meg lehetne oldani a 821-es út folytatásaként.

Persze lehetne távolabbra is tekinteni, jó példákat keresni és nem 1-2 évre, de 10-20 évre előre látni a várost és közlekedését. Tudom ez már az álmodozás, de azért ötleteljünk kicsit:

Mit szólnának ahhoz, ha a meglévő vasúti hálózatra alapozva 20-30 percenként közlekednének az elővárosi szerelvények Komárom – Pannonhalma – Pápa – Csorna – Mosonmagyaróvár irányába? Úgy, hogy a városi szakaszon sűrűbben lennének a megállók? Az érintett falvak, kisvárosok megállóit persze korszerűsíteni kellene, megfelelő méretű, ingyenes, őrzött parkolóval bővíteni.

tomegkozlekedes_gyor.jpg

Ehhez kapcsolódva ingyenes tömegközlekedés, (elektromos) buszok szállítanák tovább az utazókat. Önök szerint hányan tennék le a gépkocsit a ma még naponta 20-100 km-t ingázó bejárók közül?

(Svájcban láttam hasonlót, vagy harminc éve. Ott a városokba bejáró falusiak csak a legközelebbi vasúti megállóig közlekednek autóval. Teljesen természetes számukra, hogy vonattal utaznak tovább.)

És a sokat emlegetett, kinevetett villamos ötlete? Annyira ördögtől való lenne egy Bácsáról induló, az emlegetett Ipar úti (tervezett) Duna hídon átmenő, majd az Ipar és Szigethy Attila utakon végighaladó, végül a GYSEV vasúti pályára csatlakozó és a vasútállomásra érkező villamos? Vagy onnan még tovább a ma már teljesen felesleges, szinte az Árkád bejáratáig tartó vasúti rakodóra?

De nem álmodozom tovább! Ehhez a mostani városvezetésnek pénze lenne, de fantáziája nincs.

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljgyorben.hu

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr9313257497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása