TÖK FASZA A GYŐRI FŐPÁLYAUDVAR! Ne rinyáljatok, kismamák és rokkantak, lehetne rosszabb is
2019. augusztus 13. írta: Smitt Róbert Író

TÖK FASZA A GYŐRI FŐPÁLYAUDVAR! Ne rinyáljatok, kismamák és rokkantak, lehetne rosszabb is

gyori_allomas_2.jpg

Szép napot, kedves győri polgárok! Így hétfő reggel munkába menet biztosan virágos a kedvük. Persze ha vonattal érkeznek vagy távoznak, így a nyári pirkadatban, a borvirágos kedvűek előnyben, ha a MÁV valamelyik avíttas megállóhelyén botorkálnak.

Bizony Győrnek három vasútállomása is van! De most beszéljünk csak a legnagyobb “ajándékról” amit a MÁV-tól nap mint nap kapunk:

A békés omladozás közben is impozáns főpályaudvar egy köpésnyire van a gyönyörűséges városházától. Ketten együtt kiadnak egy átlagos összképet. Az, hogy sem a MÁV-nak, sem a városnak nem sikerült az aluljárókat mozgáskorlátozottak számára megközelítővé tenni sem az elmúlt 9, sem a megelőző elmúlt 8, de még az ezeket megelőző, lassan ködbe vesző történelmi távlatokban sem, nos ez tényleg ne zavarjon senkit. Legfeljebb az érintetteket. Azok meg maradjanak otthon a fenekükön, ne mászkeráljanak fel-alá. Hát nem? Főleg vonattal! És persze a babakocsit tologató anyukák is csak akkor induljanak bárhová, ha az erőművész pasijukat magukkal tudják hurcibálni, mondjuk a vidéken élő anyós meglátogatására.

gyori_allomas.jpg

Ha ezen az apróságon könnyedén átlépünk, akkor máris kötetlenül élvezhetjük az impozáns szocreál építkezés eme remekét. Igaz váróterem az nincs, vagy ha van, gusztusunk se támad bemenni. Vannak viszont a csöppet lepusztult peronok és a várakozó utasok között átszáguldó tehervonatok. Ugyan van 7 vágány és jó, ha ötöt használnak ebből, de az meg már micsoda dolog lenne, ha a nemzetközi tehervonatok áthaladását valamelyik használaton kívüli, az utasforgalomtól akár elzárható kitérőn keresztül bonyolítanák? Kell az a kis stressz az utasoknak, amikor százzal száguld alig 2 méterre tőlük egy szerelvény. Legalább nem unatkoznak a késésben lévő személyvonatra várakozás közben.

Mindenféle kötözködő alakok már többször bepróbálkoztak a polginál azzal, hogy ugyan miért nem költ a város erre a lepukkant hombárra. De a mi polgink mindig karakánul kivágta a választ, miszerint a vasútállomás a MÁV tulajdona. Ahhoz a városnak ugye semmi köze. Na mármost akkor gondolkodjunk: A város épül-szépül. Érkeznek ide mindenféle vendégek szerteszét a világból. Na jó, a módosabbja nem feltétlenül vonattal. De mégis, ezek a fránya turisták szeretnek vonatozni is. Szóval megérkezik a japán ( kínai, orosz, német, svéd, stb) turista vonattal a győri vasútállomásra. És rögvest ez a “műremek” fogadja. Vagy csak átutazik, és éppen szemlélődik, mit lát Győrből? Hát a szerteszét szakadt, lepukkant peront. Nemigen jut eszébe, hogy legközelebb ide jöjjön világot látni. Biztos, hogy ez jó nekünk?

Nem érné meg egy kevéskét erre költeni a milliárdokból? Mondjuk 17 milliós, bugyirózsaszín – hupikék – neonzöld színekben villogó Adyváros felirat, vagy 30 milliós körforgalomba épített labdaszerű izé helyett? És mi van akkor, ha a MÁV birtokát rakjuk rendbe? Ha erre nem fussa szegényeknek, akkor segítsünk rajtuk! Csak másképp nézne ki a város, ha hasznosítanánk ezt a döher épületet valami értelmes dologra! És csinálnánk normális tereket, mindenki által járható lépcsőket, urambocsá’ lifteket? Persze ez nem pár milla lenne, hanem csöppet több. De egye fene, csinálja a Mészáros Lölő.

És akkor mindenki boldog lesz!

 

Itt léphetsz be a Boldogulj Győrben Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljgyorben@gmail.com címre.

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr9815007224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása