Ajándékvásárlás előtt célszerű érdeklődni a kereskedőnél a hibátlan termék cserelehetőségéről, és ezt a blokkra felíratni.
Karácsony után gyakran előfordul, hogy a kapott ajándék nem tetszik, nem jó a mérete, viszont a termék minőségileg hibátlan. A jogszabályi előírások alapján az üzletnek ilyen esetben nem kötelező visszavennie a termékeket. Ugyanakkor jellemző, hogy a kereskedők a vevői elégedettség, a cég jó hírnevének megőrzése érdekében önkéntesen levásárlási vagy cserelehetőséget biztosítanak - írják.
Természetesen amennyiben az ajándék hibás, sérült, vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket lehet érvényesíteni, amelyek értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni. Ha nem javítható, akkor egy ugyanolyan termékre kell kicserélni, végső esetben pedig a vételárat visszafizetni. Ha ilyen probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlóknak a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez érdemes fordulniuk.
A webáruházban történt vásárláskor a kereskedők jogszabályi előírások alapján a jótállási, szavatossági igények intézése mellett kötelesek meghatározott időszakon belül a minőségileg hibátlan termékeket is visszavenni. A vásárló a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldheti a terméket a kereskedőnek. Egyre több webáruház vállal önkéntesen hosszabb, akár 30 napos elállási időt is, fontos tudni azonban, hogy az elállási idő elsősorban a termék kipróbálását szolgálja.
A vásárlásról kapott nyugtát, blokkot minden esetben meg kell őrizni a későbbi igényérvényesítés érdekében. Adventi vásárban beszerzett ajándékok esetében a kereskedő adatait is hasznos lehet feljegyezni, hogy jótállási, szavatossági igények érvényesítése céljából, vagy egyéb probléma esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot.
(via MTI)
A fotó illusztráció
Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljgyorben@gmail.com
Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat!