JÖNNEK AZ ELEKTROMOS BUSZOK GYŐRBE IS? - Új nemzeti buszstratégia
2019. július 13. írta: Rát Mátyás

JÖNNEK AZ ELEKTROMOS BUSZOK GYŐRBE IS? - Új nemzeti buszstratégia

byd.png35,9 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a következő tíz évben környezetbarát, döntően elektromos buszok beszerzéséhez a 25 ezer lakosnál nagyobb településeken.

Az állam a települési közösségi közlekedés fejlesztése és buszcsere kapcsán a buszbeszerzéshez maximum 20 százalékos támogatást nyújt a az önkormányzatoknak, illetve helyi közlekedési társaságoknak. A teljes támogatási keret mintegy 160 milliárd forint, ebből a számítások szerint 1290 új busz állhat üzembe a nemzeti buszstratégia részét képező zöld busz program keretében. Itt álljunk meg egy kicsit, és számoljunk utána a dolgoknak. Ha 160 milliárdból 1290 buszt akarnak kihozni, akkor egy buszra 124 milliót számolnak. Egy szóló elektromos busz ára jelenleg 150-160 millió forint körül van, szóval vagy arra számítanak, hogy alaposan le fog menni az áruk, vagy pedig arra, hogy a támogatási keret jelentős részét 2022-ig fogják igénybe venni az önkormányzatok és a közlekedési cégek, amíg akár még jóval olcsóbb dízeles buszokra is kérhetik.

A buszstratégia alapvetően az Ikarussal, a mosonmagyaróvári Kravtex Kft.-vel, a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-vel és a komáromi BYD Electric Truck & Bus Hungary Kft.-tvel számol, akik szerintük a közösségi közlekedés igényeit ismerve fel tudnak készülni a megrendelésekre, képesek versenyképes ajánlatot adni. Az Ikarus Járműtechnika kínai együttműködésben már átadott egy darab buszt. Az Evopro-csoport elektromos, kompozit karosszériás Modulo nevű midibuszából 20 darabot üzemeltet a BKV. Az egyetlen komoly potenciállal rendelkező szereplő Magyarországon a kínai BYD, amely azt ígéri, komáromi üzemében három év múlva évi 1000-1500 buszt fog gyártani, 60 százalékos magyar hozzáadott értékkel.

A 25 ezer lakosnál nagyobb településeken mintegy 2900 busz közlekedik. Az érdeklődő települések idén mintaprogram keretében elektromos buszokat kapnak használatra. A nemzeti buszstratégia célja, hogy a következő 10 évben a közösségi közlekedésben használt 7500 buszt legalább 50 százalékos hazai hozzáadott érték mellett cseréljék le olyan új buszokra, amelyek megfelelnek a környezetvédelmi szempontoknak.

A program 2021-ig a tiszta meghajtásláncú járművek cseréjét szélesebb körben segíti. Euro 6-os és földgázmeghajtású buszok beszerzéséhez is kapható támogatás, de 2022 januárjától már csak az elektromos meghajtású buszokhoz. A zöld busz program kormányzati támogatását a tíz év alatt a szén-dioxid kvóta értékesítéséből befolyó bevételekből biztosítják. Az új buszok beszerzéséhez szükséges források jelentős részéről az önkormányzatoknak kell gondoskodniuk.

via hvg.hu

Itt léphetsz be a Boldogulj Győrben Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljgyorben@gmail.com címre.

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr5014942458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása