Győrben fantasztikus kutatócsoport jött létre győri mérnökökkel az egyetemen.
2018. március 10. írta: BoldiG

Győrben fantasztikus kutatócsoport jött létre győri mérnökökkel az egyetemen.

kutatocsoport-sze-autopro-hu.jpg

Kutatócsoport jött létre az MTA, az Audi és a Széchenyi István Egyetem összefogásával a kampuszon. Tagja négy Győrben végzett fiatal mérnök, vezetőjük pedig a Kanadából hazatért elismert kutató, Dr. Feszty Dániel.

Az autótervezés korai szakaszában tudják majd új szimulációs módszerekkel megjósolni a friss modellek akusztikai tulajdonságait. Mi talán természetesnek vesszük, hogy a világ egyik vezető járműipari cége saját kart és tanszékeket alapít a helyi egyetemen. Kézenfekvőnek gondoljuk, hogy a kampusz oktatóival, kutatóival szorosan, proaktívan együttműködik az ipar húzóágazata.

Feszty Dániel hosszútávú ajánlatot kapott az Auditól és a Széchenyi István Egyetemtől egyaránt. A kutatás teljes összege öt évre 319 millió Ft, amelynek 63%-át az Audi Hungaria, 37%-át az MTA biztosítja.

A Lendület kutatócsoport PhD hallgatója lesz Kun János, aki középiskolásként elnyert ösztöndíjának köszönhetően a New York University Abu Dhabi kampuszán végezhette el az alapképzést, a mesterképzést pedig már itt a Széchenyi Egyetemen. Treszkai Marcell az alap és a mesterképzést is a Széchenyi Egyetemen végezte, és Kanadában, éppen az ottawai Carleton Egyetemen tölthetett el négy hónapot Campus Mundi ösztöndíjasként. Sipos Dávid is Győrben végzett, egy évig gyakornok volt az Audiban, a Járműfejlesztésen, diplomamunkája szakmailag is jelentős értéket képviselt az Audi Hungariának. Schweighardt  Attila is Széchenyis, egy sokoldalú, kíváncsi kutató, aki jelenleg az Arrabona Racing Team főtervezőjeként tevékenykedik. Ők alkotják tehát a csapatot Feszty Dániel vezetésével.

A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungária közösen, öt évre biztosítja a forrásokat a Lendület kutatócsoport működéséhez. A cél az volt, hogy olyan kutatást végezzenek, ami az ipart támogatja. A kutatás célja, hogy a virtuális térben, számítógépes szimulációs módszerekkel jósolják meg az új járművek akusztikai, zaj- és rezgés tulajdonságait már a tervezés korai szakaszában anélkül, hogy ehhez költséges prototípusokat kellene építeni.

Magyarán előre vetíthetik, hogy a különféle kialakítási módok és anyagfelhasználások mellett milyen zajos lesz az autó utastere. Pontosan hol, milyen rezgések keletkeznek, és azokból mennyit nyelnek el az utastér különböző elemei. A szimulációk fejlesztését gondosan megtervezett kísérletek egészítik ki, mégpedig azért, hogy az újonnan fejlesztett módszereket hitelesíteni, validálni is lehessen.  Az utastér zajossága az autó egyik olyan tulajdonsága, amit a laikus vásárló is észrevesz. Nem biztos, hogy csak ez alapján dönt, de összeköti a márka presztízsével. Ha nem tud kellően csendes, komfortos utasteret biztosítani egy autógyártó, akkor csökkenhet a versenyképessége. Az akusztikai modellezéseket már 10-15 éve kezdték bevezetni az autóiparban, de a mai napig nem tudnak teljes és pontos képet előre vetíteni minden egyes összetevőt tekintve. Ebben hozhat nagy előrelépést a Lendület kutatócsoport.

(autopro)

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljgyorben.hu

Követed már a Boldogulj Győrben oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljgyorben.blog.hu/api/trackback/id/tr7113729118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása